جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

بورل: وضعیت در غزه، نماد شکست انسانیت است

  • کد خبر: ۲۱۸۳۴۶
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
بورل: وضعیت در غزه، نماد شکست انسانیت است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع انسانی در غزه گفت: آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد، نماد شکست انسانیت است.

به گزارش شهرآرانیوز، جوسپ بورل روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: «هیچ کلمه‌ای برای توصیف وضعیت غزه وجود ندارد.» وی ابراز امیدواری کرد که سران اروپا در نشست امروز بیانیه‌ای را تصویب خواهند کرد که فشار‌ها روی تل‌آویو را برای توقف کشتار فلسطینی‌ها افزایش خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: ما یقیناً خواستار آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) هستیم، اما بشدت نگران وضعیت غیر قابل قبول مردم غزه هستیم. آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، شکست انسانیت است. این یک بحران انسانی نیست بلکه شکست انسانیت است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: تنها راه توقف این بحران احترام اسرائیل به غیرنظامیان (فلسطینی) و تسهیل انتقال کمک‌های امدادی به داخل غزه است.

بورل با اشاره به انتقال هوایی کمک‌های بشردوستانه به غزه افزود: ما در حال ساخت یک بندر امدادرسانی هستیم، البته بندر اشکلون موجود است، ولی بسته است. مرز‌ها هم آنقدر کم باز هستند که کمک‌ها به داخل غزه نمی‌رسد.

وی که پیشتر رژیم اسرائیل را به استفاده از گرسنگی، به عنوان سلاح در جنگ غزه متهم کرده بود افزود: امیدوارم که شورا پیامی قوی به اسرائیل بفرستد تا از مسدود کردن مسیر انتقال کمک‌هابه غزه دست بردارد.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

چندی پیش سازمان امدادرسانی آکسفام اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بطور عامدانه و سیستماتیک از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری می‌کند.

این نهاد بین‌المللی با اعلام اینکه حدود یک میلیون و هفتصد هزار فلسطینی معادل ۷۵ درصد جمعیت غزه در خطر قحطی هستند، تصریح کرد که شرایط این باریکه «فراتر از فاجعه است.»

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->